Hoofdpijn

Bij veel patiënten met hoofdpijn kan de huisarts of de neuroloog geen verklaring vinden. De behandeling bestaat dan veelal uit het bestrijden van de symptomen door middel van pijnstillers. In de orthomanuele praktijk blijken hoofdpijnklachten vaak samen te hangen met standafwijkingen in de nek.

Wanneer de hoofdpijn door standafwijkingen wordt veroorzaakt, dan kunnen de klachten door orthomanuele correctie sterk verminderen.

Migraine

Migraine is hierbij een verhaal apart. We hebben zelf onderzoek gedaan naar het effect van de behandeling bij migraine. Bij ongeveer de helft van de patiënten verminderden de klachten, of verdwenen deze zelfs volledig. Meestal nam het aantal aanvallen duidelijk af en daarnaast werden de aanvallen minder heftig en makkelijker te behandelen met pijnstillers. Bij de andere helft van de patiënten was er geen enkele verbetering waarneembaar.

Migraine kent vermoedelijk vele oorzaken, waarvan standafwijking er een kan zijn, maar dat is zeker niet de enige oorzaak. Wij kunnen nog niet van tevoren bepalen welke patiënten wel of niet gebaat zijn bij behandeling.

Openingstijden

We hebben variërende openingstijden. We zijn op werkdagen telefonisch te bereiken van 09.00 uur tot 13.00 uur. Buiten die tijden kunt u een boodschap achter laten op ons antwoordapparaat. We bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.

Praktijk
Spineclinic