Het eerste consult

In het eerste consult nemen wij ruim de tijd om uw klachten te analyseren. We beginnen met een uitgebreide anamnese (medisch interview). Uw medische voorgeschiedenis wordt doorgenomen. U krijgt vragen over waar u de pijn voelt, wanneer, wat de pijn doet verergeren en verminderen, wat u er tot nu toe zelf aan gedaan heeft, of u andere therapieën gevolgd heeft en of die geholpen hebben. Ook uw beperkingen in werk, sport en huishoudelijke activiteiten kunnen van belang zijn.

Het lichamelijk onderzoek

Na de anamnese volgt het lichamelijk onderzoek. Afhankelijk van uw klacht verrichten wij het normale neurologische en/of orthopedische onderzoek. Aanvullend verrichten wij het orthomanuele onderzoek. Hierbij brengen wij de stand van het bekken en de gehele wervelkolom in kaart. Wij beoordelen altijd de gehele wervelkolom, omdat uw klachten veroorzaakt kunnen worden door standafwijkingen elders in uw lichaam.

Deze afwijkingen zullen gecorrigeerd worden omdat anders de klacht in stand gehouden kan wordent. Zo kunnen uw pijnklachten in de heupregio veroorzaakt worden door standafwijkingen van de rugwervels en kunnen uw schouderklachten in stand gehouden worden door een scheefstand van het bekken.

Indien u alleen pijnklachten in uw arm (schouder, elleboog of pols) of uw been (heup, knie of enkel) heeft, dan onderzoeken we ook uw gehele wervelkolom en het bekken. Daarna beoordelen we de stand van de betreffende gewrichten waar u last van heeft.

Na het lichamelijk onderzoek bespreken we met u de bevindingen en gaan vervolgens in dezelfde sessie over tot de eerste behandeling.

De eerste behandeling

De eerste behandeling bij een bekkenscheefstand is relatief kort. Met korte gerichte duwtjes op de wervelkolom maken we een start met de correctie van de standafwijkingen. De reactie op de eerste behandeling varieert van vrijwel geen klachten tot soms vrij stevige napijn, vermoeidheid of een emotionele reactie. Meestal duurt dit slechts één of twee dagen.

Wij kunnen vooraf niet voorspellen hoe u op de behandeling gaat reageren.

Lees meer over de Vervolgbehandelingen >>

Telefoon:

info@spineclinic.nl

Openingstijden

We hebben variërende openingstijden. We zijn op werkdagen telefonisch te bereiken van 09.00 uur tot 13.00 uur. Buiten die tijden kunt u een boodschap achter laten op ons antwoordapparaat. We bellen u dan zo spoedig mogelijk terug.

Locaties:
Zaandam
Mahoniehout 10-12
1507 ED Zaandam

SpineClinic Zaandam heeft een gezamenlijke ingang met de sportschool.

Amstelveen
Bouwerij 4
1185 XX Amstelveen

De ingang bevindt zich aan het einde van de parkeerplaats achter de slagbomen. U kunt aanbellen bij SpineClinic of Fysioresult (2de etage), de deur wordt dan voor u open gedaan. Let op: de parkeerplaats achter de slagboom is een privé parkeerplaats. U kunt uw auto aan de overkant van de weg op de algemene parkeerplaats zetten.

Amsterdam
Molenpad 15-A
1016 GL Amsterdam

SpineClinic Amsterdam bevindt zich in hetzelfde gebouw als Profysio.

Wie zijn wij

Wouter